onsdag 5 mars 2008

Statsminister Fredrik Reinfeldt besöker Japan i april

Så var det offentligt! Till min förtjusning kommer statsminister Reinfeldt med entourage till Tokyo under min vistelse här. Det har planerats för fullt på ambassaden och jag hoppas verkligen att jag får chansen att hälsa på dem!
Information från regeringens hemsida:
"16-17 april: Besök i Japan för överläggningar med premiärminister Fukuda. Även i dessa samtal kommer energi- och klimatfrågan att vara central, inte minst som Japan för närvarande innehar ordförandeskapet i G8-kretsen och har gjort klimatfrågan till en av nyckelfrågorna under sitt ordförandeskap."

Bilderna är från regeringens bildarkiv. (Oftast är jag ju själv fotografen, men den här gången hade jag inga foton för ändamålet....)

Statsminister Fredrik Reinfeldt Foto: Pawel Flato


Miljöminister Andreas Carlgren Foto: Pawel Flato


Handelsminister Ewa Björling Foto: Pawel Flato

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar