söndag 16 mars 2008

Helloooou Kitty!

Hello Kitty är en av många en mycket omtyckt söt liten katt som många förknippar med Japan. Hon är mycket äldre än många tror, karaktären skapades av det japanska företaget Sanrio redan 1974 och är sedan länge ett välkänt varumärke världen över.
Hello Kitty har även haft en egen TV-serie i Japan mellan 93-94, Hello Kitty's paradise och även sänts på amerikansk TV under 90-talet. Det finns en massa gulliga klipp på youtube.

I Tokyo finns inte mindre än fyra butiker enbart med Hello Kitty-saker. Små, söta katter och rosa, rosa, rosa, I love it! I en av butikerna i Tokyo spenderade jag (och stackars Jesper) säkert en timma tittandes på alla prylar man kan köpa med Hello Kitty-loggan på. Till slut hade jag shoppat färdigt och så fick Jesper bära påsen hem.


Den snygga pimpade Hello Kitty-datorn.

En riktig Hello Kitty-gitarr.


En jättestor Hello Kitty utanför affären.

En alldeles egen katt-kamera vore väl något?

En riktigt cool väska kan bli din för bara 250 spänn.

Eller vad sägs om den här kudden, varje flickas drömkatt.

Jag som älskar popcorn köpte självklart en Hello-Kitty-påse.


3 kommentarer:

  1. Åh Japan är verkligen din stad! Så roligt att läsa dina små vardagsbetraktelser!
    Sj tentapluggar jag för fullt, bara 2 dagar kvar nu... O vet du vad! Det kanske är Glenn som tar över den här kursen lagom till att du kommer hem! Vi får hoppas på det bästa...
    Kram Karin i ett för dagen snöigt Göteborg

    SvaraRadera
  2. Gud vad fina saker, finns kameran att köpa i sverige?
    (måste bara tillägga att japan är ett land, ingen stad karin..)

    SvaraRadera
  3. Hej Amanda!
    Jag tror tyvärr inte det. Men man vet ju inte, någon kanske har varit i Japan och säljer den på blocket!?

    Håll utkik efter kommande inlägg, jag har hittat ännu coolare Hello Kitty-saker...

    Hälsn. M-L

    SvaraRadera