fredag 28 mars 2008

Jag toppar regeringens hemsida


"Jag upptäckte en kul grej, jag tror det kan vara nåt för din blogg..."

Min handledare och trogna bloggläsare Anders tipsade mig om att en sökning på Reinfeldt och Japan på svenska Google gjorde att mitt blogginlägg hamnade högst upp i söklistan. Till och med före regeringens egna websida! Omoshiroi desu, tyckte jag och testade själv och upptäckte att följande sökord lägger bloggen högst upp i listan:

"Reinfeldt till Japan"
"Reinfeldt besöker Tokyo"
"Reinfeldt Japan"
"Reinfeldt Tokyo"

Använder man däremot sökorden "statsminister japan" hamnar regeringens sida etta och jag bara tvåa.

Man vet att man kommit någon vart med sina bloggetiketter när detta händer i alla fall!


Google-sökning 2008-03-28 "Reinfeldt till Japan"

1 kommentar:

  1. Haha… Och nu ligger blogg-inlägget "Jag toppar regeringens hemsida" också före regeringens hemsida.

    SvaraRadera