lördag 8 mars 2008

H&M + Monki = sant

Mina två favoritaffärer har nu blivit en. Tänka sig att det kunde jag minsann inte ana! Och inom några månader öppnar ett (eller möjligtvis två-någon som vet?) H&M i Tokyos fashionabla distrikt Ginza. Men då är jag inte kvar här och kan gå på invigning tyvärr....

Igår var det karaoke som gällde i Tokyo. Min kompis Carro som arbetar för H&M i Shanghai var i stan på inspirationsresa (jag vet kan det bli lyxigare än att få gå i affärer hela dagarna på tjänsteresa?) Så igår tog vi med ett gäng designers, inköpare och produktutvecklare från H&M på sjung-och-drick-så-mycket-du-orkar-karaoke i Shibuya under tre timmar. Man kan sammanfatta kvällen med att H&M-folk inte bara gillar kläder utan sjunger en hel del också. Det var ett härligt gäng!

Jesper och Carro sjunger så bra!

Carro sköter med vana micken.

Hanna, Hannes och Kristian klämmer i de med!

Till slut får även vi försöka, och jag och Carro
gör en riktigt kass version av Shakira....

H&M-tjejerna gillade vekligen karaoke!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Tack för senast!

    Trodde H&M skulle öppna i Harajuku...

    Men frågan är om Japanskorna gillar kläder utan rosa hjärtan, guld, å generellt "too much", vad tror du?

    Ha en bra vecka!

    Andreas

    Ps. Kumiko kanske vill gå på konsert, maila henna om du har lust.

    SvaraRadera
  2. Hahaa! Ja, det är frågan om, det är lätt att börja undra när man vandrar omkring i Shibuya... Men jag tror att oavsett om H&M bara skulle nå ut till en liten del av marknaden här så är den ändå pass stor att den inom några år slår Sverige...
    Frågan är om Japanerna kommer tycka H&M är för billigt? Om butiken ska ligga bredvid de andra lyxbutikerna/mallen i Ginza så blir det lätt att den associeras till en billighests affär såsom t.ex UniClo. Men H&M har säkert konsulter som tänker på allt detta, så etableringen kommer nog att gå bra!

    SvaraRadera