lördag 26 december 2009

Varför jag håller mig till Canon


Här är den!
Min nya, helt fantastiska, kamera. Och som den valdes, med största omsorg.
Från Canon 7D till 5D till 50D... en hel del velande fram och tillbaka. Trots en del övertalningsförsök från Fredrik att gå över till Nikon tog jag mitt förnuft till fånga när jag gick igenom min kameraväska och insåg hur många linser jag skulle bli tvungen att sälja.
Det blev till slut en Canon EOS 50D.
Jag är fast med Canon för livet nu, antar jag. Det känns bra.

Huset var rätt billigt. Och desto mer pengar blev det över till nya objektiv och tillbehör!
Jag köpte till ett Tamron 28-75 mm F2.8 och en fast Canon 35 mm F2. Och mer ska det bli. För den som ska till Tokyo och vill skaffa ny (eller begagnad) kamera eller objektiv kan jag rekommendera att bege sig till Map Camera i Shinjuku för att botanisera. Fujiya i Nakano är ett annat hett tips (hittar ingen karta dit men det ligger öster om stationen och runt hörnet efter KFC).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar