lördag 26 december 2009

Ageha!


Juldagen och obligatorisk utgång. Inatt gjorde jag mitt första besök på en av Asiens största nattklubbar, Ageha!

Det var sjukt stort med både dansgolv inomhus och utomhus, pool- och strandbar. Synd att det inte var sommar, för det var lite väl kyligt att hänga utomhus när det var typ 5 grader i luften.

Söta DJ Hico spelade på Ageha igår och eftersom hon är vän till en vän hamnade vi på gästlistan och slapp betala de dryga 300 kronorna det annars kostar att komma in.

Det är väldigt smidigt att ta sig till Ageha även om det ligger en bra bit bort, nämligen i Shinkiba. Nära Shibuyas busstation avgår Ageha-bussen en gång i halvtimman och tar ca 20-30 min. En liten sightseeingtur över Rainbow Bridge och man får chansen att beundra Tokyos stadssiluett som är så vacker på natten...


2 kommentarer:

  1. hej,

    hur svårt är det att komma in på olika nattklubbar om man som svensk kommer till japan och är 19 år?

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag tror det är 20 år som är åldersgränsen i Japan. Det är det på Ageha i alla fall.
    De brukar också vara rätt hårda på att man visar pass (eller Alien card) som utlänning. Jag har ibland kommit in med det svenska körkortet, men bättre att vara säker såklart!

    SvaraRadera