fredag 18 december 2009

När får jag min nya kamera???

Fotot ovan av Said

Snart är det jul.
Som ni säkert vet så ska jag lägga en stor del av mina besparingar på en ny kamera. Inte nog med det, det kommer bli några objektiv och en del andra tillbehör också. Så det gäller att veta vad man ska ha. Jag tror att jag lämnat Monsterkameran 7d bakom mig till förmån för en större och äldre bror, 5d. En fullformatare som verkar överträffa det jag egentligen behöver. Men det är ju bara bra, för då får jag se till att bli ännu bättre på att utnyttja möjligheterna med den.

I tisdags var jag på kamerajakt med Said, som är just fotograf. Vad kan vara bättre shoppingsällskap än en person som är mer insnöad på kameror än jag själv? Vi kollade runt i Shinjuku och åkte sen till Nakano som är lite av ett mecka för såväl ny som begagnad, men felfri utrustning. Där kan jag gå runt och bara titta, titta, titta.

Imorgon, kanske jag slår till. Väntar på ett mycket viktigt samtal från Sverige först bara...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar