torsdag 3 december 2009

♥♥♥-land

Första onsdagen varje månad är det träff med YCN, Young Chamber Network, på Heartland i Roppongi. Det är så roligt att landa i Tokyo och bara några dagar senare träffa en, två, tre, fyra, fem...tio eller tjugo kompisar på samma gång. De flesta svenskar hamnar någon gång på de där träffarna. Här har jag träffat flera av mina vänner för första gången.

Det var där jag lärde känna härliga Sandra, karriärskvinnan i Tokyo som det skrevs om i förra numret av Damernas Värld.


En annan jag lärde känna på Heartland i början av året är söta Ida som också bor och jobbar här. Innan YCN igår åt vi lite middag i Roppongi Hills med några kollegor till henne.


Igår dök även Rim upp på Heartland efter vårt IKEA-besök. Verkligen en rolig tjej. Jag önskar jag kunde prata lika bra japanska som Rim. Men det kan jag inte. Så är det. Vilken fin natt vi fick med pepparkakor, fullmåne och allt.



Just det, så träffade jag Ebba också. Ebba och jag är connectade eftersom hon gör praktik på samma kontor på ambassaden där jag var för snart två år sedan. Fredrik som är med på bilden gör också sin praktik på ambassaden.



Sen var det såklart roligt att träffa Henrik igen. Och Andreas. Och flera andra. Nu blir det inget mer YCN innan jag åker hem tror jag. Men jag kommer nog tillbaka.
På min första YCN-träff sa Stefan (som numera själv lämnat Tokyo för Sverige) till mig:
"Du säger att du ska vara här i fem månader...? Du kommer komma tillbaka. Det gör alla som hamnat i Tokyo. Vänta bara så får du se."

And yes, he was right.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar