tisdag 1 december 2009

Mitt image monster

Den här monsterkameran ska jag köpa så fort jag får ett fast jobb. Jag hoppas verkligen att det blir under tiden jag är i Japan för då kan jag spara typ 4000 kr mot att köpa den hemma i Sverige. Inte nog med att den är 4000 kr billigare, jag får också 13% i bonuspoäng på Yodobashi Kamera, dvs 32 000 yen (ca 2500 kr) att köpa annat för.
Canon EOS 7D var namnet. Me like.

Känner att min gamla kamera inte riktigt räcker till för det jag använder den till numera.
Jag behöver uppgradera mig till något som är snabbare, tystare och skaffa bättre optik.

Aaaah. Den kallas för Image Monster.
Den är jag värd. Lätt.





2 kommentarer:

  1. Den där var jag också jäkligt sugen på! Lite för dyr om man redan har en kamera kände jag, men om du ändå planerar att köpa en ny är det bara att slå till! Det verkar gå finfint att filma med den också! En grej proffsen verkar tycka är konstigt är att det inte är en fullformatare som 5D.

    Om du planerar att filma med den så sägs det vara bra att skaffa ett objektiv med jämn apartur över hela zoombredden, annars kommer bilden att bli mörkare ju mer du zoomar in under inspelning. Något jag hörde här...

    http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/800/2.498

    SvaraRadera
  2. Tack Jesper!
    Jag tror nog att det blir en 5D i alla fall. Så att jag får en fullformatare istället, känns som att det kanske är värt det om jag ändå ska upp i denna prisklass...

    Tack för tipsen!
    Kram

    SvaraRadera