lördag 26 december 2009

Tomtar i Shinjuku

Jag gillar Shinjuku väldigt mycket eftersom det var där jag bodde våren 2008 när jag först blev kär i Tokyo. Sen hamnade jag där igen när Fredrika och jag letade boende för uppsatstiden i våras.

Shinjuku är sjukt stort och även om jag tycker mig hitta bra runt omkring så upptäcker jag ständigt nya platser jag inte varit på. Som sushi-haket jag och Said gick till. Eller Cold Stone på 8F i Lumine Est (tänk om Fredrika hade vetat om det, då hade vi nog ätit middag där varje kväll istället för de billiga pastasåserna, eller F?).

I tisdags var det massa tomtar ute och gick på Shinjukus gator.
En god gärning för miljön, sa tomten, och gav mig en tygpåse där det stod "Clean up Shinjuku East".





1 kommentar:

  1. Hej!!

    Suchi-Haket...Står det ovanför -Som ni var 4 gånger..Raimo!!

    SvaraRadera