torsdag 5 juni 2008

Varje månad, första onsdagen

Varje månad, första onsdagen, håller YCN (Young Chamber Network) en träff för svensk-kolonin i Tokyo. Träffen inkluderar alltsom oftast IKEA-godis, någon svensk nubbe, massor av svenskar och även japaner som på ett eller annat sätt har en anknytning till Sverige. Heartland, som ligger ett stenkast från Mori Tower i Roppongi, är venue för tillställningen. Det dyker alltid upp både nya och redan bekanta ansikten, ett tips för den som flyttar till Tokyo med andra ord.

Igår var det alltså första onsdagen i juni och fest på Heartland. När jag tittade på klockan sista gången var den 00.15. Det är inte sådär jättesent, MEN i Tokyos slutar de förbannade tunnelbanorna att gå redan runt denna tid och jag hade självklart missat den sista hem. Att åka taxi hem är både dyrt och drygt när man åker med en taxichaffis som inte hittar...trots GPS...suck. Men hem kom jag. Och trött var jag idag.

Han som jobbar på ice-baren, vars namn jag glömt, jag, världens bästa Akiko och min handledare.

Ice-barkillen hade på sig en tröja med Sverige-karta kvällen till ära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar