fredag 6 juni 2008

Sveriges nationaldag!

Det är väl knappast någon som missat att det är
Sveriges nationaldag idag?! Ambassadör Stefan Noreén bjöd in hela svensk-kolonin till ambassaden i eftermiddags och väl på plats bjöds det på mat och dryck (sponsrat av ett antal svenska företag och organisationer). Det var säkert 200 människor på plats, gamla som unga. Både japaner och svenskar. Maten som serverades var en svensk bento-box, alltså en låda med diverse svenska läckerheter(?) i. Det var skinka, lax, köttbullar, gurka och potatissallad. I efterrättshörnan låg en miniatyr av en blåbärspaj och en chokladboll. Drycken var fri, kanske var det därför de allra flesta dröjde sig kvar även då festen officiellt var slut.

Det kändes lite som att detta var min avskedsfest, jag har ju bara tre dagar kvar på ambassaden. Så jag låtsades att alla hade kommit för min skull. Men det hade de inte. Haha.
Här kommer lite bilder:



Ambassadör Stefan Noreén håller välkomsttal.


Tre japaner i svenska folkdräkter och en nyckelharpa.


Den svenska bento-boxen, lax och köttbullar.


På gården stod ölfaten och sipprade.


Trots att det börjat skymma ville folk inte gå hem.


My poserar bakom flaggan.

Jag mitt emellan mina två bästa världar.

1 kommentar:

  1. Tack för igår! Jag hade kul! Tråkigt att du snart ska åka till Sverige när vi precis har börjat lära känna varandra.

    Har också bloggat om igår:http://nyaijapan.blogspot.com/2008/06/nationaldagsfirande.html

    /My

    SvaraRadera