måndag 9 juni 2008

Hejdå-festerna avlöser varandra

I lördags hade jag Sayonara-party med några av mina bästa vänner i Tokyo. Det var en livad tillställning som jag gärna beskriver närmre en annan gång. Det är trist att tiden här borta håller på att ta slut, det har redan gått över fyra månader.

Liksom jag så ska min praktikantkollega Björn avsluta sin Japan-vistelse och resa hem till Sverige denna vecka. För att tacka alla vänliga arbetskamrater på ambassaden ställde han idag till med ett litet Hejdå-party. Jag och Izumi hade knåpat ihop en söt liten samuraj-gubbe med Björns huvud som avskedskort, vi var så oerhört stolta att vi tvingade Björn att hålla upp det när vi tog kort. Vem vill inte vara samuraj?

Eriko, jag, Björn och Izumi. Och så samurajbilden förstås.


En närmre till på samuraj-Björn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar