söndag 15 juni 2008

Vilket byte av skyline


Idag var det första dagen jag vaknade hemma i min egen säng i Göteborg. Det var en ganska stor skillnad att titta ut genom fönstret en tidig morgon hemma i Göteborg mot i Tokyo. Se själva:

Utsikt från min lägenhet.


Utsikt från lägenheten i Shinjuku, våning 14.


Och när jag ändå är på gång så kan jag bjuda på en nattbild också. För det är kanske som störst skillnad på natten, när alla skyskrapor tornar upp sig i mörkret.

Sent igår kväll vandrade jag genom Haga.
Då såg det ut såhär. Lugnt och fridfullt.


Bilden är tagen sent på kvällen av Shinjuku österut och visar därför inte alla enorma skyskrapor i sydväst. Men en viss skillnad mot Göteborg är det ändå.

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka till Gbg!

    SvaraRadera
  2. Nattbilden från Götet ser lite sorglig ut, men det ser jättefint ut på dagen! Ljuset är också finfint! Ahh, svensk sommar.

    SvaraRadera