onsdag 11 juni 2008

Slut på det roliga

Allt har ett slut, men när man lämnar något bakom sig har man ofta något nytt att se fram emot.
Påsarna på bilden är från min favoritvåning i shoppingmallet Lumine Est i Shinjuku. Ray Cassin har en skön blandning av tjejig och bohemisk stil, volanger, chiffong och stickat. En gång såg jag ett halsband av (hör och häpna) en svensk 10-öring här! Här har jag också hittat några av mina guldklimpar i Tokyo. Idag slog jag till på världens snyggaste väska för endast 250 kr. Lowrys Farm är en annan lågbudgetaffär med blandat utbud. Det är mycket jeanstyg som gäller, på allt från klänning till shorts och väst. Och skjortklänningar förstås.

Men trots att shoppingen i Tokyo är makalös och aldrig tar slut, så tar den faktiskt slut för mig. Om bara några dagar. Men jag har ju något där hemma som väntar på mig. Det stavas H och M.

I Tokyo får man alltid söta små påsar när man shoppar. Ibland omsorgsfullt ihopknytet med tygband som Ray Cassin-påsen till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar