onsdag 11 juni 2008

Girls' night out

Igår kväll hände många roliga saker på en gång...Det var Eriko och Izumi som bjöd med mig på Girls' night i Roppongi som ett litet avsked eftersom jag snart åker hem. Det hela började med en stor överraskning, de skulle nämligen låta mig bära Yukata, 浴衣 (japansk traditionellt sommarplagg - påminner om kimono). Det är inte så vanligt att dagens japaner bär yukatas eller kimonos till vardags, men visst ser man en och annan i outfiten på stan då och då. Runt midjan har man ett bälte, obi, som ska hindra yukatan från att öppna sig. Det var ingen av oss som kunde knyta bältet på rätt sätt, så vi kunde inte ta några foton bakifrån.


Eriko, jag och Izumi i yukata.


Kvällen fortsatte upp i Mori Tower, Roppongis utsiktsplats nummer ett (och tredje gången jag var där, men det gjorde inget). Denna dagen var även Sky deck öppet och väl uppe på 57:e våningen fick vi se hela Tokyo breda ut sig under oss och på himlen stod en glödande röd sol på väg ner bakom horisonten.

Utsikt från Mori Tower i Roppongi.

Efter utkikstornet så kom en överraskning till. "Nu ska vi göra något som du har som favoritsysselsättning!" sa de och självklart styrde vi stegen mot närmsta karaoke-box. Inte nog med att vi skulle sjunga, de skulle också spela in mig - på CD! Så jag fick välja tre låtar och börja skråla. Nu ligger den skivan i säkert förvar kan jag lova. Inget youtube här inte.

Big Echo karaoke. Mat, dryck och sång!

Den fantastiska kvällen toppades av ett besök på Purikura (sjukt tjejig fotoautomat där man kan pimpa korten efteråt), innan vi skildes åt. Det blev en helkväll som jag inte kommer glömma i första taget. Och Izumi och Eriko är värda ett STORT TACK!

Våra purikura-bilder. Iz, jag och Eriko.

1 kommentar: