lördag 31 maj 2008

Tack för min ROSA iPod!


Så fantastikt fin den är, min nya knallrosa iPod nano 8 gb, som jag fick idag. Som ni kan se på bilden så har jag en förkärlek till allt som är rosa. Min dator i bakgrunden är en rosa Vaio by the way. Priset för en iPod nano
i Japan ligger ungefär 500 kr under det svenska.
Japan har bara 5% moms (som man slipper om man är utlänning) medan man i Sverige måste betala 25% till staten.

På de stora elektronik-kedjorna (t ex Yodobashi eller Bic Camera) finns även ett poängsystem som knyter kunderna till sig. För varje inköp får du en viss procent av summan i bonus (5%, 10%, 13% eller 17% - det varierar helt enkelt). Poängbonusen kan man sedan använda till andra inköp - som att handla gratis alltså. Perfekt för en som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar