torsdag 29 maj 2008

Coolaste bergochdalbanan

Thunder Dolphin står precis bredvid Tokyo Dome. På toppen har du utsikt över hela Tokyo!


Som gammal attraktionsförare på Nordens största nöjespark Liseberg så tar jag självfallet alltid tillfället i akt att prova nya kittlande åkturer. Tur för mig att jag har nära till Tokyos coolaste bergochdalbana, Thunder Dolphin!


Bergochdalbanan höjer sig 80 meter över marken och när det sätter av nerför gör det det med 130km/h. Det går foooooort och vinden viner. Håret håller på att flyga av och man är tacksam att man lämnade alla lösa föremål kvar på marken. Det är galet roligt och adrenalinkicken sätter rejäl fart någon gång på väg nerför första stupet. Det känns som att det går rätt ner i backen, och skriket går inte att hejda.


Åkturen är över på bara någon minut. Väl inne på stationen igen står personalen och applåderar. Glada att vi lever? Kanske.




4 kommentarer:

  1. Ååh, nostalgi!

    Är du OCKSÅ lisebergare!? Vad körde du för attraktioner?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jajemensan, det var så vi lärde känna varandra! Hur länge jobbade du i parken då? Jag började 2003, så vi kan ju ha sprungit omkring där samtidigt! Det är rentav sannolikt att vi sprungit på varandra i matsalen nån gång!

    Var det så du lärde känna Lai kim, eller kände ni varandra sen innan?

    SvaraRadera
  4. Nej, Laikan träffade jag för första gången i Shangahi i våras. Störtskön tjej som jag säkert kommer träffa på i Götet igen! Du då, hur känner ni varann?

    SvaraRadera