måndag 14 juli 2008

Cosplay-caféer i DN

Som vanligt är det Maria Ahlgren som har en fot med i spelet. Det är hon och Said Karlsson som gjort ett reportage om caféer med olika teman, de såkallade Cosplay-caféerna, för DN:s kultursidor. Läs artikeln här! Det är samme Said som blev ögonvittne till den hemska händelsen i Akihabara i juni i år, då en galen knivman gick bärsäkagång bland folkmassorna.

Det är inte första gången jag blir lite avis på Marias jobb, det verkar sjukt kul att vara frilansjournalist, i Tokyo av alla ställen. Å andra sidan hade jag det inte så pjåkigt i Tokyo jag heller. Jag fick ju träffa både statsministern och övriga ministrar och dessutom vara Fuglesangs officiella fotograf. (Ska be honom om tillåtelse att lägga ut några bilder här...bättre sent än aldrig...)

Här är Camilla, jag och Maria på tjejkväll i Harajuku.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar