söndag 20 juli 2008

Japanskorna har stil


Stylade japanskor bakom kassadisken i en butik på Takeshita Dori. Inte någonstans är tjejerna så fixade, så medvetet klädda från topp till tå som i Japan. Se bara på tjejerna jag handlar av på bilden ovanför. Mina bleka, utvuxna slingor i resten av mitt ostylade hår står ut i mängden. Man skulle lika gärna kunna tro att de jobbar på en hårsalong, men icke, de står i en av de billigaste sko-affärerna på gatan. Det är kul med stil, och det finns det massor av i Tokyo.

2 kommentarer:

  1. Hej! Ville bara tacka dig för en fin blogg! Det är så roligt att ta del av dina händelser i Japan, jag blir verkligen sugen att åka dit! Jag har än så länge bara läst till och med april, så jag kan se fram emot mer intressant och rolig läsning. Önskar dig en fin sommar! Hälsningar /Ninna

    SvaraRadera
  2. Tack Ninna!
    Det är verkligen roligt att du gillar min blogg. Jag hoppas också på att få åka tillbaka till Japan en dag.

    Ta chansen, åk dit, det är ett fantastiskt land på många sätt!
    Marie-Louise

    SvaraRadera