onsdag 16 juli 2008

Mitt hem i Shinjuku

Idag la Linda ut en bild på sig, tagen med Andreas nya kamera. Jag misstänker av beskrivningen att det är en likadan som jag själv köpte, nämligen Canon Kiss X2 eller 450D som den heter i Sverige. Okej, Anders...Jesper köpte den, men jag har faktiskt köpt in mig nu...

Hur som helst, där på bilden med Linda ser jag mitt HEM! Min vackra(?), gråvita, 32 våningar höga skyskrapa mitt i storstädernas storstad Tokyo! Här bodde jag under våren, på fjortonde våningen med utsikt över hela Shinjuku. Det var nära till restauranger, shopping, nattliv, ja allt man kan önska sig. Vi resonerade som så att ska vi bara bo i Tokyo en begränsad tid kan vi lika gärna bo mitt i smeten och det har jag inte ångrat en sekund.

Vill du bo där? Det är i så fall Oakwood Apartments Shinjuku och det går att bo både längre och kortare tid. 5 minuter norr om Shinjuku station.


5 kommentarer:

  1. Hej Marie-Louise!

    Får man fråga hur mycket ni betalade i månaden, och hur stor lägenheten var?

    SvaraRadera
  2. Vi betalde 0 kr, då det var min sambos arbetsgivare som stod för lägenheten. Om du vill veta prisupgifter rekommenderar jag dig att ta kontakt direkt med personalen på Oakwood, de har flera hus i Tokyo, lägenheter i varierande storlekar, samt olika priser för kort- resp. långtidsboende. De är mycket duktiga på engelska också.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej ML och JL,

    OK... så sakta men säkert tar du över kameran... Jesper, se upp! snart får du bara fota med kompaktkamera :-)...
    Jättefint OAKWOOD..

    Sommarhälsningar från AK
    P.S. Bland dina trogna läsare finns mina föräldrar.. som tycker de får veta mer om Tokyo från dig än från deras lille son "som är så dålig på höra av sig.."

    SvaraRadera
  4. Hej AK!
    Vad kul att jag håller dina föräldrar med information..Då kanske jag borde lägga upp bilder från den där karaoke-kvällen på Fiesta då vi såg ut lite hur som helst allihopa?! Haha.

    Du kan vara lugn, school-girl-AK är i trygt förvar (på Jespers hårddisk)...

    SvaraRadera
  5. Ah basta stallet! Har bott dar vid fyra tillfallen. i love it!

    men nu har jag kommit over en egen lagenhet i akasaka-mitsuke som jag fatt lana gratis av en van.

    hur lange hann du vara har forra gangen?

    Fin blogg!!
    oscar
    kvasibarn(@)softbank.ne.jp

    SvaraRadera