onsdag 14 april 2010

Min kompis Akiko

I veckan har jag hängt en hel del med min allra bästa japanska vän, Akiko. Hon är en sådan där japansk vän som verkligen går att komma nära, vilket jag annars har upplevt är lite svårt med japaner jag träffat. Det beror antagligen på att Akiko har bott i utomlands (i Sverige t.o.m), pratar engelska (och lite svenska) och vi helt enkelt har mycket gemensamt.

Vi träffades för ganska exakt två år sedan, under min tid som praktikant här i Tokyo. Hon är som sagt en väldigt nära vän och just nu håller vi på att styra upp ett gemensamt projekt.
I söndags hade vi lite brainstorm på ett mysigt litet bagel-café i Ikebukuro efter att vi fikat hos vår kompis Ida som bor en bit därifrån.

This week I've been hanging out a lot with my very best Japansese friend Akiko. She is one of those Japanese friends who I really have gotten to know well, which I have experienced is hard with other Japanese friends that I've had. It's probably because Akiko used to live abroad (in Sweden also), speaks English (and some Swedish) and we have a lot in common.

We met two years ago, when I was an intern here in Tokyo. She is, as I wrote, a really good friend and right now we're starting a project together. Last Sunday we were brainstorming at a cosy little bagel café in Ikebukuro after a visit at Ida's place who lives nearby.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar