lördag 17 april 2010

Fast i Tokyo

Tänk om jag blir det. Fast i Tokyo alltså.

Jag förstod först inte hur vulkanutbrottet på Island skulle kunna komma att påverka mig, som är så, så långt borta. Men det är ju just det...att jag är låååångt borta. Och inte kan komma hem.
Eller så kan jag det, men det vet jag ju inte just nu. Här sitter jag och njuter av min sista helg i fantastiska Tokyo och så vet jag inte ens om planet lyfter med mig på måndag.

Det mest troliga är nog att min hemresa blir några dagar förskjuten. Vilket kanske är lite rättvist ändå eftersom min flight hit blev inställd och jag försenades ett dygn.

Det hela hade ju förstås kunnat vara mycket värre. Nu är jag ju i alla fall fast i världens bästa stad. Världens mesta stad också.


What if it happens to me. If I get stuck in Tokyo that is.

I didn't realize that the vulcano eruption on Iceland was going to affect me, who is so, so, far away. But I guess that's it...that I actually am far away. And I can't get home. Or maybe I can, but I don't know right now. Here I am, enjoying my last weekend in amazing Tokyo and I don't even know if my plane departs on Monday.

The most likely scenario is probably that my trip back home will get delayed a few days. Maybe that's fair, since my flight to here got cancelled and delayed me one day.

Everything could have been much worse of course. Now I'm stuck in the best city in the world. The most city in the world.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar