tisdag 20 april 2010

Den där vulkanen alltså...

Ingen har förmodligen undgått den där vulkanen på Island. Jag anade ju att jag skulle bli drabbad...men inte hur drabbad jag skulle bli. Visst tänkte jag tanken att det här kan tar flera månader, men det trodde jag väl aldrig. Vad jag trodde var att jag skulle bli försenad några dagar. MEN, jag kan inte komma hem förrän den femte maj!

OMG. Nu är jag i alla fall fast här Tokyo. Lika bra att göra det bästa av situationen. Det finns ju värre platser att vara strandad på. Och inte lär det bli buss hem heller. Fast jag har i och för sig funderat på Transsibiriska järnvägen. Det hade varit en hit med typ 50 kg packning.
______________________________

Probably noone has missed the news about that vulcano on Iceland. I guessed it would affect me in some way...but I didn't realize how affected I would be. I was thinking that this could take months, but I never really believed it. I thought I was going to be delayed a couple of days. BUT, now I won't be able to get home until May 5th!

OMG. Now I'm stranded here in Tokyo. Of course it's I should do what's best in this situation. There are worse places to be stranded in. And I won't go by bus home. But I have considered the Transsibirian railway. Would have been a hit, with about 50 kilos packing.








3 kommentarer:

  1. Jag både tycker synd om dig och är avundsjuk! I Göteborg blommar inga körsbärsträd ännu..

    SvaraRadera
  2. Hur kommer det sig att du fick vänta SÅ LÄNGE på hemresan?

    SvaraRadera
  3. Nu behöver jag bara vänta några dagar till..fast jag fick betala biljetten själv. :(

    SvaraRadera