torsdag 23 april 2009

Inne i japanska tidningar

Kock-Jonas som jag lärde känna i Tokyo arbetar på ambassaden som just kock. Självklart fick han även äran att laga mat till mig och Fredrika, inte bara en utan två gånger. För ett tag sedan blev han intervjuad för ett matreportage i en japansk tidning. Svensk mat, traditioner, påskägg... Jag har ingen aning om vad det står i texten, men av bilderna förstår jag att Jonas visar upp hur man lagar Toast Skagen, sill och chokladkaka. Så fint!





För en tid sedan var även Martin med i den japanska tidskriften An-An. Här stod det svensk-japanska hemmet i fokus. Martin bor med sin fru i en flådig skrapa i Tokyo. Även Svd har haft ett reportage om hans lägenhet, läs här. Även Maria var med i samma nummer och visade upp sin svenska lya!



Sen har vi ju Björn, min lunchkompis förra året... Här var det också mat-tema. I Tokyo Walker provsmakade han och visade han upp svenska köttbullar på restaurangen Lilla Dalarna förra året.



Så när ska min tur komma att få lite tidningspublicitet?
Jag hjälpte i och för sig för en tid sedan en ung svensk student med att skriva en artikel om Japan. Det närmaste jag kommit en tidningstryck som har med Japan att göra. Får hoppas att jag står angiven som källa...

3 kommentarer:

  1. Om du inte redan visste det kan jag nämna att du faktiskt är omnämnd i förordet av en tryckt skrift med ordet "Japan" i titeln…

    Vårt ex-jobb. :)

    /Kristian

    SvaraRadera
  2. Va? Är det sant, är det så? Det visste jag inte, det måste jag få läsa ju! Sugoi!

    SvaraRadera
  3. Och så har du fått vara med i min blogg både en och ett par gånger. Inte alls samma sak, men liiite i.a.f. :)
    Såg på FB att du är på väg tillbaka igen, underbart!! Hur länge blir du där den här gången eller är det permanent??

    SvaraRadera