onsdag 15 oktober 2008

Purikura online

Purikura på en spelhall i Tokyo
Purikura! Det roligaste i spelhallarna är tjejernas egna avdelning med stora, rosa fotobås. För här får inga killar vara - om de inte är i tjejers sällskap! Det var längesen jag gjorde purikurabilder på riktigt, men idag fick jag ett infall av puricute.com. Här kan man göra sina egna purikura-bilder utan att ens behöva lämna datorskärmen. Det är bara att ladda upp en bild och vips kan man trixa och pynta så mycket man bara kan!
Testa själv på hemsidan.
Den här bilden nedan gjorde jag ikväll. Det finns så mycket fantastiskt att pynta med att det är lätt att bli lite väl sockersött. Det är jag och Mochi-chan.


På puricute kan man även beställa sina bilder printade! Precis som på riktigt med andra ord.
Jag har tidigare skrivit om min fashinering inför purikura, läs här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar