söndag 14 mars 2010

Japan-abstinens


Jag har enorm Japan-abstinens. Vad gör jag för att åtgärda detta?

1. Bokar ännu en resa till Japan. (Är på väg.)
2. Pluggar mer japanska. (Har just börjat.)
3. Bloggar om Japan. (Har inte skett på två månader. Aj.)

Det är helt sjukt när jag ser att det varit över 600 besökare här på en månad. Trots att jag inte skrivit en rad. Och jag blir så himla glad när jag får fina mail av personer jag inte känner, som skriver att de gillar min blogg. Tack till Jess idag för din fina kommentar!

På torsdag sticker min kollega Raimo till Tokyo, gissa om jag är avundsjuk. Jag har tipsat om en och två och tio saker. Och han påminde mig än en gång om att nu är det vår i Tokyo, 20 grader häromdagen.

Jag vet! Och snart kommer fantastiska sakura-season! Varför är jag i Göteborg kan man ju undra.

6 kommentarer:

  1. Okej, här har du lite Tokyo att glädja dig åt så länge:

    http://www.youtube.com/watch?v=Rk4oP1tMvM8

    Mycket bra blogg för övrigt, hoppas själv på att det blir en jobbsväng i Tokyo vad det lider.

    SvaraRadera
  2. Jag är en av de som saknat dina inlägg! Förstår hur du känner, vad gör man i Göteborg när man kunde vara i Tokyo? Har en liten bebis som förgyller livet men fördröjer resandet till Japan lite.. Vad gör man då för att få lite Japan-feeling? Jo, äter underbar mat på Sushi Minami i Varberg. http://www.sushiminami.se/ Jag är inte sponsrad (tyvärr..) men sushin där är underbar.. Har du haft vägarna förbi där ännu? Hoppas du kommer i väg till Tokyo snart igen!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni!
    Jag hoppas få inspiration till att börja blogga lite oftare igen.

    Sushin i Varberg har jag inte hunnit testa ännu, måste lägga det på minnet tills nästa gång jag passerar! Tack för tipset (igen!).

    SvaraRadera
  4. Hej Marie-Louse!!''

    Men du!! Packa det *Nödvändigaste* o kom ner vet ja...


    Raimo!

    SvaraRadera
  5. Hej Marie-Louise!!

    Är nu nere i Kyoto...Så många Tempel överallt..Mysigt inne i gränderna..Men!! Så kallt o regnigt.Hade det jättebra i Tokyo *sol* o typ 18 gr..Hoppas du har det bra i sverige..

    På Torsdag blir Hiroshima!!

    SvaraRadera
  6. Åh vad roligt! Hoppas du gillade Kyoto och att Hiroshima också är super!

    Jag längtar jättemycket till Tokyo nu. När jag landar ska jag gå direkt till min favoritsushirestaurang i Roppongi oavsett hur jetlaggad jag är...

    Förresten, jag skulle ju tipsa dig om en annan underbar restaurang, håll utkik i ett inlägg... kommer strax!

    SvaraRadera