måndag 4 januari 2010

Några försök att ta mig över bron

Jag fick ett litet lätt utbrott när jag släpat med mig Jonas, för andra gången, ända till Odaiba för att vandra tillbaka in mot stan över Rainbow Bridge.

Första försöket slutade med att jag gav upp halvvägs eftersom det var kallt och mörkt. Dessutom var jag trött och hungrig. Rainbow bridge står kvar tänkte jag och fastnade vid ett Starbucks i Shimbashi istället. Sumimasen.

Andra försöket häromdagen gick betydligt bättre. Vi kom ända fram till början av bron. Men...
...så möttes vi av den här skylten som säger något i stil med: Efter 17:30 får man inte gå på bron. Hundar och katter får dessutom aldrig gå på bron.

Varför stänger man av en bro? Aaaahh... Bara för att det blivit mörkt? Jag skulle ju för sjutton ta nattbilder av Tokyos stadssiluett...

Så det blev till att fota på den lilla halvön där bron ändå var rätt vacker. Och Odaiba glittrade det med. Inte fy skam det heller.

Kanske ändå ska göra ett tredje försök. För Tokyo är rätt vackert på avstånd alltså...





2 kommentarer:

  1. fantastiska bilder! Skall hålla utkikt efter glashus-bilderna i svenska tidningar! Roligt!

    SvaraRadera