onsdag 13 maj 2009

Casual companion

Nu är jag på plats i Tokyo och letar efter jobb för fullt. Visst vimlar det av jobb som engelska-lärare och annat smått och gott. Men för mig som vill ha ett mer kvalificerat jobb där jag kan använda min utbildning, är det desto glesare bland annonserna.

Hittade den här annonsen på http://english.job-japan.jp/.

Casual companion

Location: Nakano, Tokyo
Job Details: With a registration system, you acompany our clients on request basis. Must be female from 18-40. This service will be begun from this Oct 25th.
Type Of Employment: Contract/Part Time
Salary: 20 000 - 100 000 / day, depends on requests.
Transportation Fee: Maximum 10.000yen/month
Workday: You decide when and how long you work without Mon & Thurs..
WorkHour: 8pm-5am, 10am-6pm. You don't even need to come to the office. 8Hour/fixed time/Shift Work
JapaneseLevel: Basic
Skill: Comunication skill, human skill and Japanese language skill. Experiences of modelling highly welcomed.

3 kommentarer:

  1. vet inte ifall du missade min kommentar ^^'
    Frågade om värmen i Juli, har frågat dom flesta japan bloggarna nu ^^ H
    ur upplevde du det förra året du var där? Var det svårt att klara av värmen tycker du? ^^'

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!

    Jag har inte befunnit mig i Japan i juli. Åkte hem redan i juni förra året. Men jag vet att värmen är tryckande och det är hur fuktigt som helst.

    Hälsn. M-L

    SvaraRadera
  3. Hej Sara och ML,

    Japan på sommaren är varmt och rejält fuktigt. Känns som en värmevägg kommer emot en när man går ut från sitt luftkonditionerade kontor... Samtidigt, skall inte överdrivas, det är bara att klä sig efter vädret... rätt trevligt med lite värme!

    AK

    SvaraRadera